Waar is de Seawitch nu

Onze laatste track:

vrijdag 2 september 2016

Naar Dieppe, niet zeilen, wel opschieten

Omdat we nogal wat tijd verloren hebben met alle troubles met motor, accu en dat soort dingen zijn we nu een beetje in de vaarmodus gekomen. Fecamp hadden we op de heenreis al een dagje gezien en dat vonden we toen al genoeg, dus hebben we gisteren in Fecamp alleen een paar boodschapjes gedaan, en even de Benedictine stokerij langs want een fles single cask Dom Benedictine kun je nergens ter wereld kopen als alleen daar.
Vanmorgen dus weer vroeg op om goed gebruik te maken van de stroom die nu het springtij is erg sterk is en ons zomaar een paar knopen snelheid cadeau geeft. En dat scheelt toch als je 30 mijl te varen hebt naar Dieppe. Op die manier halen wij het precies binnen één tij, dus met de hele weg de stroom mee.
Helaas stond de wind, voor zover die er was niet erg lekker. Plat voor de wind zouden we zeilen, sowieso geen fijne koers, maar als je 3 knopen stroom mee hebt en er staat 8 knopen wind blijft er van die 8 nog maar 5 over, niet genoeg om onze 7 ton nog een beetje lekkere gang te geven. Dus het werd een motordagje, wind en deining achterop, dus schommelen, maar ja, we willen op zee varen dan moeten we ook de makken daarvan voor lief nemen.
Verder was het een rustig tochtje, hier blijven we een paar dagen, zondag wordt erg veel wind verwacht dus na het weekend zien we verder.